Fragmentacja androida i jego multiplatformowość powodują, że projektując aplikację mobilną na ten system potrzeba niemało wiedzy i umiejętności.
Jeśli jednak jesteś zdeterminowany – tutaj odkryjesz kilka przydatnych informacji, które pomogą ci zacząć.
Początki są zawsze żmudne, przejdźmy więc ten proces krok po kroku.
1. Jak duży jest rynek?
Pierwszym roztropnym krokiem przed podjęciem jakichkolwiek działań w kierunku stworzenia aplikacji mobilnej, jest znalezienie odpowiedniego rynku.
Bardzo łatwo jest zignorować ten krok, szczególnie jeśli jesteś pozytywnie nastawiony do swojego projektu i chcesz jak najszybciej zacząć go realizować.
Nie ma jednak nic gorszego, niż wypuszczenie aplikacji, której nikt nie chce. Zacznij więc od zbadania, czy są potencjalni użytkownicy, którym naprawdę przyda się twoja aplikacja. By to zrobić, sprawdź Facebook Audience Insights.
Ta bezpłatna usługa dostępna jest, jeżeli masz już konto reklamowe na Facebooku. Przejdź do wyboru obszaru geograficznego, płci, wieku i zainteresowań, żeby sprawdzić jak duży jest rynek, na który chcesz wejść ze swoją aplikacją.
2. Projekt interfejsu
Odpowiedni algorytm to podstawa dobrego działania twojej aplikacji, lecz to design przesądza o powodzeniu aplikacji.
Skupienie się na początku na designie pomoże ci na dokładniejsze przemyślenie, jak dokładnie użytkownik będzie używał aplikacji. Pomocny jest przewodnik po designie Androida, w którym znajdziesz informacje o Material Design, materiały do pobrania oraz pomocne artykuły.
Skup się na designie interfejsu graficznego i naucz się wszystkiego o layoutach.
3. Jak zarabiać na aplikacji
Im szybciej zaplanujesz to podczas tworzenia aplikacji mobilnej na Androida, tym lepiej.
Planowanie monetyzacji aplikacji (zarabianiu na niej) w momencie, gdy ta jest już w Google Play i zdobyła pierwszych użytkowników, jest spóźnionym pomysłem.
Na aplikacji możesz zarabiać na dwa sposoby:
• przez opublikowanie reklam w postaci banerów lub pop-up’ów – np. za pośrednictwem znanej platformy reklamowej AdMob,
• zrobienie aplikacji płatnej.
Wybór należy do ciebie, zdecyduj jednak możliwie wcześnie w całym procesie projektowania aplikacji.
4. Wireframing
Wireframing to nic innego, jak stworzenie makiety aplikacji, czyli zaplanowanie architektury informacji.
Tylko ty wiesz najlepiej, jaki efekt końcowy chcesz osiągnąć. Przekazanie pracy grafikowi i programiście bez opracowanej makiety aplikacji utrudni ją na dwa sposoby:
1. specjaliści nie będą wiedzieli, co chcesz osiągnąć,
2. efekt może różnić się od tego, co wymyśliłeś i będzie trzeba nanosić poprawki.
Zapoznaj się z programami typu Framer lub Mockingbird. To tylko dwa z wielu narzędzi do wireframingu, które ułatwią ci pracę.
5. Opisz funkcjonalności
Jeszcze raz to powtórzę: nikt nie wie tak dobrze, jak ma wyglądać twoja aplikacja i jak mają używać jej użytkownicy, niż ty sam.
Przejrzyj makietę, którą sporządziłeś w czwartym kroku i opisz każdą funkcjonalność i każdy moduł, jaki opracowałeś.
Nie bądź leniwy. Im porządniej, staranniej i bardziej wyczerpująco opiszesz każdy moduł swojej aplikacji, tym bardziej rezultat będzie odpowiadał twoim zamiarom.
6. Realizacja
Teraz wiesz już wszystko – jak ma wyglądać twoja aplikacja, do kogo jest skierowana (i czy są tam rzeczywiście ludzie, którzy jej pragną), jakie będzie miała moduły i funkcjonalności.
Jeśli jesteś dobry w projektowaniu, designie, programowaniu (czy też nawet na wszystkich tych rzeczach jednocześnie!), możesz sam stworzyć aplikację na Androida.
W innym razie będziesz potrzebował wykonawcy.
Właściwe w tym wypadku będzie poszukanie software house’u lub agencji mobilnej, która zrobi aplikację za ciebie.
Jeśli starannie zrealizowałeś wszystkie poprzednie kroki, masz już wszystko, aby zgłosić się po wycenę.
Aplikacje mobilne są dzisiaj popularne jak nigdy wcześniej, a na razie nic nie wskazuje, żeby ten trend się zmieniał.
Wykorzystaj to i przedstaw światu swój pomysł, a możesz zarobić naprawdę duże pieniądze.
Pamiętaj jednak, że obecnie ilość aplikacji w Google Play jest bardzo duża i żeby odnieść sukces, warto w w następnym kroku pomyśleć o odpowiedniej promocji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz